fredag 18 december 2020

Zwiftrace Crit City race

Ikväll blev det ett kort Zwiftrace. Hade tänkt köra ett VO2MAX Träningpass först men Zwift krånglade så passet han börja innan jag kom in. Tog join via Companion appen men det fungera inte heller.
Så det fick bli ett race istället.
Hittade ZHQ FutureWorks Crit City Race - Anti - sandbagging.
Ett race på 15,8 km och 136 höjdmeter, lika med kort och hårt.


Jag startade lite överförfriskat och var uppe i topp de första kilometrarna men sen var det kört.

Tappade tyvärr lite motivationen också och föll igenom fältet ganska hårt. Tänkte att jag kan inte bryta på ett såhär kort lopp så jag försökte samla ihop krafterna och köra vidare. Det blev lite intervall träning. Då jag i stort set sluta trampa och föll igenom klungan men när jag väll tappat klungan så spurtade jag ikapp och det gick bra att hänga på igen. Gjorde det några gånger så jag fick lite extra träning.
Blev en slutspurt med en ganska stor klunga som jag hamnat i. Gick sådär men jag får vara glad att jag tog mig i mål i alla fall.



Inga kommentarer: