tisdag 22 december 2020

Intervallpass delux

Ikväll blev det ett riktigt hårt intervallpass. Vi körde Absa Cape Epic Workout 2 som Danske mästarinna Annika Langvad knopat ihop.
Vi skulle köra 3 intervaller. Först en 10 minuters på sweetspot sen 2 stycken där man började med 5 minuter strax under tröskel och sen spurtade i 10 sekunder på runt 115% av FTP. Det följdes av ytterligare 5 minuter strax över tröskeln och avslutades med 2 minuter på 115% av FTP.

Jag missade att de andra 5 minutrarna skulle vara strax över tröskeln så det blev hårdare än vad jag tänkt mig.
När sen de sista 2 minutrarna kom på 115% av FTP så fick jag gräva riktigt djupt för att ta mig igenom.
Gick bra första intervallen men på de sista 2 minutrarna på sista intervallen där var jag tvungen att ta en liten micropaus för att klara hela.
Avslutade dock starkt och höll sista 30 sekunderarna på runt 120% av ftp.


Blev ett grymt jobbigt pass. Lite hårdare än vad jag tänkt. Det gäller att läsa instruktionerna ordentligt. 

Inga kommentarer: