fredag 8 januari 2021

Dags att se över ekonomin igen

Ikväll var det dags att titta till mitt sparande lite.
Jag har flyttat det mesta till Avanza då jag hade en hel del fonder hos Skandia som både var ganska dyra och inte gott superbra. De hade gott en hel del plus men inte i den takt som jag tyckte var värt fondavgiften.

Jag har mitt Privatkonto på Swedbank där jag också haft ett månadssparande i fonder på ett ISK konto.
Men nu har jag spanat in SAVR som har riktigt billiga fondavgifter.
Så nu gjorde jag slag i saken och skapade ett ISK konto där och har flyttat över alla fonder ditt.
Så nu kommer jag ha fonderna på SAVR och aktierna hos Avanza, tror det kan bli ganska bra och i slutändan tjänar jag förhoppningsvis lite mer på det också.

Jag ska nog städa lite bland mina aktier också. Har samlat på mig lite för många för att det ska kännas bra att hålla reda på alla.
Måste utvärdera vilka som är värda att behålla och sälja av de som jag inte tror på långsiktigt. 
”Cut your losses short and let your winners run” som de brukar säga.
Hoppas jag kan fortsätta gå plus nu. Gick ju skapligt bra förra året.



Inga kommentarer: