lördag 9 januari 2021

Team Italy Rosa League (B)

Ikväll blev det Team Italy Rosa League (B) på Zwift.
Det var en riktigt platt bana på 57 höjdmeter på 37 km.
Jag brukar kunna hänga på de platta banorna men idag gick det riktigt snabbt för att vara mig i alla fall.

De första 20 minuterna låg jag på 309 watt i medel vilket inte är långt ifrån mitt rekord på 312 sen jag började med betablockerare.

Blev helt rökt efter den öppningen så jag orkade inte hänga på klungan längre.

Fick varva ner lite och väntade in andra klungan. De kom snabbare än vad jag trodde så jag fick lägga i en liten spurt för att komma ikapp.
Lyckades ta mig ifatt och orkade hänga på. Gick lite lugnare där så jag kunde till och med gå upp och dra lite.
Hängde med hela vägen till mål och fick till en halvdan spurt.

Kom in på en 21 plats. Får vara ganska nöjd med det efter den hårda öppningen. Nu fick jag upp pulsen skapligt bra och det kändes bättre i benen än på onsdagens race. Blodsockret var mycket bättre idag också så jag kanske är på banan igen.


Inga kommentarer: