tisdag 26 januari 2021

New Bikeday Trek Top Fuel 9.9

Ikväll blev det en vända till Cykloteket i Västberga. De hade fått in min Trek Top Fuel 9.9.
De hade monterat ihop den till perfektion precis som jag vill ha den.
Det är inte ofta man ser vajrar och bromshöljen så här snyggt fixade. Skönt när allt är klart och bara ut och köra med.

Fick även med ett par grymt fina tävlingshjul iform av ett par Bontrager Kovee XXX.

Kommer bli lätt och snabbt det här.

Jag har mest kört mörka och lite diskreta färger förut men i år ville jag ha lite mer färgglada cyklar och den här röda var grymt snygg, precis i min smak.
Nytt för mig blir och testa ta Shimano XTR också. Har haft SRAM XX1 de senaste åren så det ska bli kul med lite nytt.

Något annat som var nytt för i år var den integrerade låsningen för dämparna och reglaget för dropperposten.
Ny var de i ett sammanfogat reglage, tror det blir riktigt bekvämt och skötta allt därifrån.  

Får se om det blir inkörning av den till helgen. Får hoppas det blir fint väder för jag vill inte ta ut den i slaskväder nu.




Inga kommentarer: