måndag 25 januari 2021

SCF SWE Cup igen

Ikväll var det dags för 3:e deltävlingen i SCF SWE Cup.
Det skulle köras 3 varv på en 9 km bana med en liten backe.


Jag lyckades hänga med lite över 10 minuter men tappade som vanligt i backen. Kom nästan upp men orkade inte hela vägen sen var det kört.

Jag orkade inte täppa på toppen så jag trillade ner i fältet ganska ordentligt.
Lyckades klanta till det och tappade andra gruppen också då jag försökte se när de skulle komma och fipplade med IPad:en för att ändra view och självklart dundra de förbi när jag höll på.

På sista varvet försökte jag bara hålla mig kvar i klungan som var kvar där bak. Tappade dock i backen igen och försökte köra ikapp utför. 
Det var en bakom som jag inte lyckades skaka av sen tog mina krafter slut få det var 600 meter kvar. Trodde målet skulle vara närmare efter backen.
Självklart kom en hel klunga ikapp och om så jag trillade ner i resultatlistan en hel del till. 
Den där lilla backen gjorde det verkligen surt för mig.



Inga kommentarer: