lördag 23 januari 2021

Nya Treken har kommit och Dexcom data Field

Idag fick jag mycket gjort. Jobbade först sen hade dörrlåset till vår ugn gott sönder. Hade beställt ett nytt och tänkte att det där kan inte vara så svårt att byta.
En timme senare.

Vafan Electrolux hade bakat in den i hela ugnen så man fick ju skruva ner allt för att få bort den. Självklart fanns det inga manualer på nätet heller och Electrolux ville inte lämna ut några. De ville såklart skicka en tekniker för 1700 i startavgift så det hade väll slutat på 3000:- 
Tur jag inte har tummen mitt i handen. Jag fick bort den tillslut och nu går det att öppna luckan igen.

Blev lite träning också. 2 pass på Zwift. Jag hade beställt mat och det skulle ta en timme. Så jag tänkte att jag kör Jon:s mix.
Men de var snabba idag och kom efter halva tiden så jag hoppade sista intervallen.
Körde igång ett till pass efter middagen sen. Fick bli lite backträning.


Martin på Cykloteket ringde idag också med en grymt trevlig nyhet. Min nya Trek Top Fuel 9.9 hade kommit.
Vilken bra timing när jag precis sålde min gamla igår.
Den skall monteras här i helgen. Det här blir grymt.
Stort tack för det, skönt att den kom så snabbt.


Fick en glad nyhet på Facebook också. Nu går det att få upp Dexcom blodsockervärden på klockan utan att behöva köra Nightscout eller Spike. 
Så efterlängtat. Nu har jag lagt till det på både min Garmin Fenix 5 och Garmin Edge 1030. 
Så nu kan jag få konstant värde och inte bara varningarna.



Inga kommentarer: