fredag 1 januari 2021

Blött tur med pumpfel

Idag blev det en kort tur. Planen var att köra ett distanspass på i alla fall 3 timmar. 
Kom ut lite sent men började köra ut på Järvafältet och bort mot Kallhäll.
Han väll köra ca 30 minuter innan regnet kom. Var som tur var klädd ganska bra då jag sett att det skulle börja regna innan jag drog ut.
Körde ut på gröna spåret då jag tycker det är roligare att köra i skogen än på grusvägarna.

Märkte att jag hade lite väll lite luft i framhjulet då det kändes lite mjukt i kurvorna. Skulle stanna och pumpa upp det men det gick inte så bra. 
Blev inget tryck i pumpen. Försökte plocka isär den och rensa men det blev inget bättre. Varje gång jag försökte pumpa så blev det bara mindre luft.

Det var bara att kasta in handuken och börja springa hemåt.
Kom knappt en km innan jag som tur var möte en annan cyklist. Han hade ingen pump men han var snäll och låna ut sin patron. Jag fyllde på så jag kunde cykla hem i alla fall. Grymt snällt att jag fick låna den. Hade inte varit kul och springa hela vägen i regnvädret.

Kom hem och hade ingen motivation att leta fram en ny pump och åka ut i regnvädret igen så det blev slappa resten av dagen.
Fick inte ens ihop 15 km idag. Får se om jag hinner lite längre i morgon. Vädret ser ju inte ut att bli så mycket bättre i morgon heller.



Inga kommentarer: