tisdag 5 januari 2021

Vila och hjärtkontroll

Idag blev det vilodag. Har kört 7 dagar i sträck nu och med gårdagens minihammare så kändes som det var dags att ta det lite lugnt idag.
Var på Danderyds Sjukhus och tittade till mitt hjärta också.
Jag måste fortsätta med betablockerare men jag får fortsätta på den halverade dossen som jag kört på ett tag nu.
Men det bästa av allt var att de inte hittat någon förändring på hjärtat och jag får fortsätta träna och köra på så hårt det går med betablockerare och det var skönt att höra. 
Då kan jag i alla fall träna på.

Jag ska återkomma varje år för kontroll nu. Jag har ju haft idrottshjärta sen minst 1997 och det här är på gränsen mellan HCM och Idrottshjärta. Men då mina journaler sen 97 inte finns arkiverade så vågade inte läkaren ta bort betablockerarna då det kan finnas risk att kammarvägen blir större.

Men blir det ingen förändring på några år så kanske jag får sluta med betablockerare med lite tur.

Inga kommentarer: