torsdag 15 juli 2021

Det höll på att inte bli något Enduro SM

Idag så var det öppen träning på enduro SM banorna. Det skulle dock inte starta förens kl 12:00.
Så Oskar och jag körde lite lugnt på morgonen och testade Barbro och Monica.

Sen var det dags och testa Endurobanorna. Jag tog sällskap med Fredrik Silven och vi började med SS4.

Vi körde ganska lugnt för och se hur banan gick. Den var ganska klurig i början med en del branta partier på skrå. Sen gick den ner och in i En tuff Brud banan som jag var lite mer bekant med.

Vi fortsatte sen till SS3 som hade ganska branta stenhällar i början. Sen gick den in i Itzy Bitzy som är en svart bana och ganska stenig.
Den är dock ganska lättkörd om man bara skall rulla ner men ska man köra fort så blir den mycket svårare.

Sen skulle vi testa SS5 som går hela svarta Kristin banan och fick då sällskap av Martin Andersson.
Vi körde lugnt och stannade på de svårare partierna för och se hur man lättast kunde ta sig över.
Jag lyckades ta det hoppet som jag inte tog förra året så det var skönt att den satt utan problem.

Sen kom vi ner till slutet och där är det ett halvlångt hopp precis innan mål.
Jag stannade först för att se hur landningen såg ut och det verkade inte vara någon fara. Jag har ju tagit den med Top Fulen förut. 

Jag gick upp och skulle rulla ut igen men det verkade som jag inte fick tillräckligt med fart.
Jag hoppade men landade lite kort och det bara klonka  till i bakfälgen.

Det visade sig sen att bakfälgen sprukigt.
Lite smått panik att jag inte skulle kunna starta i morgon. Försökte få tag på ett nytt bakhjul.men det var inte det lättaste att få tag på.
Fick tag på Tommy Varg som hade ett reservhjul som jag fick låna. Vilken räddare i nöden. Nu kunde jag starta i morgon.

Tog ett sent pass och testade SS1 och SS2 som jag inte hunnit med tidigare.
Ville inte köra dem osedda i morgon då banorna är ganska svåra och jag vill inte råka ut för några överraskningar.

Det blev till att cykla upp för en del av backen för att komma upp till banorna. Riktigt brant och tungtrampat.


Det han bli solnedgång medans jag var ute och cykla. Riktigt fint uppe på berget.

Det var tur att jag han köra banorna för det var några A och B linjer som kunde vara bra att känna till.

Nu är det bara att ladda inför morgondagen. Får se om jag ska hinna med och träna något mer på banorna.
Han ju aldrig köra på ordentligt på någon utav banorna.


Inga kommentarer: