lördag 3 juli 2021

New bikeday nu kom min Trek Slash

Idag så kom min Trek Slash 9.8 XT, som jag har längtat.
Coronaskiten har ju gjort så alla cyklar har blivit försenade överallt och för alla märken. Men Trek han få hem den lagom till semestern och Cykloteket var grymma och monterade ihop allt idag så jag skulle hinna köra in den i helgen här. Så grymt att de han få ihop allt så snabbt.

Det är första gången jag har köpt en riktig endurohoj och jag har ändå cyklat i snart 30 år så det var verkligen dags.

Ska bli så kul och få köra en riktig hoj som är byggd för ändamålet att ta sig ner i bikeparken.
Har ju kört min Trek Top Fuel förut och den har gott riktigt bra för att vara en XC hoj men det här är ju något helt annat.

Med 170 slag fram och 160 bak så lär den svälja i stort sett allt jag utsätter den för.

Det är nästan som en downhillhoj, det är bara dubbelkronan som fattas.

I morgon blir det en riktig inkörning, då bär det av till Flottsbro för och hoppa runt lite.
Han inte köra något idag förutom något varv runt kvarteret.

Ska bli löjligt kul att testa den ordentligt i morgon.




Inga kommentarer: