måndag 12 juli 2021

Grym helg med Mats och uppvärmning Väsjöbacken

Har varit en grym helg med Mats och småttingarna. Vi har badat och lekt i Tunnelparken och snackat en massa skit.
Alltid kul när han kommer över. Vi har ju båda ganska sjuk humor så det spårar lätt ur. 
Det var dock minst ett år sen sist då den här Coronaviruset ställt till det.

Idag skulle de tyvärr hem då Mats skulle jobba nästa vecka.
Vi hoppas hinna ses en gång till innan semestern är slut.

Jag han cykla lite på eftermiddagen också. Tog ett par varv vid Väsjöbacken för att värma upp inför SM nästa vecka.

Slashen är ju grymt kul att cykla på. Jag som har haft lite problem med att hoppa trodde det skulle bli svårare med Slashen då den har mer slaglängd och jag har en benägenhet att svälja hoppen ala XC style.

Men det verkar som jag nästan kan köra långsammare men ändå komma över hoppen.
Har ju hänt några gånger att jag överskjutit nu trots att jag tyckt att jag inte har så hög fart.

Måste lära mig hur hög fart jag behöver. Men det tar sig snart. Den är ju mer förlåtande som tur är.


Blev middag hos föräldrarna sen och ett parti schack med farsan. 

Inga kommentarer: