onsdag 21 juli 2021

Keps Cup i Rudan

Ikväll var det dags för Keps Cup. Första deltävlingen som jag hade hunnit med i år.
Som vanligt så blev det lite stressigt att ta sig ditt. Resten av familjen skulle med också så det var kul.

Starten gick dock inte där den brukar vara som jag är van vid så det blev till att leta runt lite. 
Jag hade varit för dålig på att hinna läsa all information.
Han knappt köra ett varv men det var en torr fin bana med ganska mycket tekniska partier och många snäva kurvor, riktigt kul och köra.

Jag startade i B klassen och skulle köra 3 varv på den 4 km långa banan.

Kom iväg ganska bra och det kändes riktigt bra i benen. Hängde på bra för att vara mig och tog in på de tekniska partierna.

Hade en flaska sportdryck som jag trodde skulle räcka men redan på andra varvet började jag känna mig lite seg. Hade då kört upp mig ganska bra och var fortfarande med i tävlingen.
Dock så börja blodsockermätaren pippa akut lågt och visade på 2,2 och 2 pilar neråt så det var bara att varva ner.
Kom till starten och fick en banan men Eva och småttingarna som hade allt käk med sig hade inte hunnit ditt så det var bara att kasta in handduken för jag vågade inte fortsätta när jag antagligen inte skulle köra förbi Eva på banan.

Det var synd när det äntligen var en tävling och på en rolig bana nästan på hemmaplan.
Stannade en liten stund och tittade och lätt bananen verka.


Han se några ifrån A gruppen varva innan jag drog vidare till bilen.


Eva var snäll och bjöd på middag sen. Satt riktigt fint med en köttbit efter lite hårdträning.




Inga kommentarer: