söndag 4 juli 2021

Skogsdistans och Väsjöbacken

Idag blev det mycket cykling. Först blev det nästan 4 timmar med MTB Täby.
Vi startade vid Skavlöten som vanligt och sen var det av mot Vallentuna.

Blev en massa snabba fina stigar som Anders Lindqvist visade idag.

Var skapligt varmt idag och solen låg på för det mesta. Riktigt skönt med fint väder.

Det var nästan så jag ville hoppa i och svalka mig när vi kom till den här fina utsiktsplatsen.

När jag kom hem var det bara att byta cykel till min Trek Slash och ta några varv med Oskar i Väsjöbacken. 


Oskar har börjat köra på mer på de tekniska partierna i skogen. Han har kört de flesta delar nu och vågar mer och mer hela tiden. Riktigt kul att se.


När vi hade ett par åk kvar så råkade han få bakhjulspunktering. Jag hade såklart glömt 26” slang så han fick ta min 29” slang men det fungerade som tur var.

Vi vill inte utsätta oss för fler punkteringar då jag inte hade några fler slangar så vi fortsatte till Rösjön för att svalka av oss.
När vi skulle hem så ville Eva testa min Slash och hon tyckte den var riktigt rolig och skön att cykla på.






Inga kommentarer: