onsdag 9 mars 2022

Äntligen har börsen gott upp lite

Det har varit ett dystert år på börsen. Efter 2 år som det gott oförskämt bra så var det dags för en liten korrektion. Hade förväntat mig det så det kom inte som en chock. Jag vet att jag har haft många tillväxtbolag som gott riktigt bra och de är oftast de som går lite trögare när börsen går ner 
Jag tror fortfarande på de bolagen så jag har inte sålt något utan rider ut stormen. 
Har dock viktat om lite och bara köpt utdelningsaktier nu när det gott lite trögt i år.
Köpte även in mig på en ny aktie för mig. Blev SSAB B och den har faktiskt gott plus i år så det känns bra.
Många har kommit med riktigt bra rapporter också så trots att aktien gott ner så tror jag bolaget är bra.

Sen att Putin kom och fick storhetsvansinne gjorde inte saken bättre efter att FED har varnat om att höja räntorna.
Har gott över 300000:- back fram tills idag.


Men idag fick börsen ett litet ryck uppåt så det var skönt att äntligen få se lite blått. Tror dock det kommer vara riktigt oroligt minst resten av året, speciellt om Putin ska hålla på att fortsätta stöka i Ukraina.


Kommer fortsätta att månadsspara och har jag pengar över så slängar jag in det så länge det är rea.
Kommer nog fortsätta köra på mina utdelningsaktier tills det börjar vända igen.

Jag ligger fortfarande plus sen jag starta och över tid går det alltid uppåt så det är inte läge för panik som jag ser att många andra får när det går lite skakigt.


 

Inga kommentarer: