onsdag 2 mars 2022

Idag var det fars begravning

Idag var det dags för min fars begravning då han tragiskt gick bort förra månaden.
Sermonin ägde rum vid Hoppets Kapell vid Skogskyrkogården. Vi blev nästan 30 personer trots att stora delar av släkten bor i Kanada och Kina. 

Fint att det ändå kom så många och anslöt till den fina ceremonin och hedrade hans minne.


Du kommer vara saknad. Ett stort tomrum finns utan dig i närheten som kommer vara svårt att fylla.
Du var trots allt min far som uppfostrat mig till den jag är idag.


Du lätt alltid oss ha frihet under ansvar. Vi fick testa det mesta men också gå på minnorna och lära oss av våra egna misstag.

Pappa var alltid osjälvisk och brydde aldrig om sig själv utan såg alltid till att vi hade det bra och kunde testa olika aktiviteter.

Han har varit på otaliga tävlingar med mig både när jag börja simma och även testa på flygvapenungdom innan jag började cykla.

Far har alltid stöttat och trott på en i vad man än tagit sig till och det har alltid känts tryggt.


Pappa älskade att fiska och jag fick alltid vara med om jag ville.
Blev många turer både i Stockholm, Småland och nere i Varberg, Göteborg och Hässleholm.


Ibland hade jag tur och fick större fisk än pappa. Han var tävlingsmänniska precis som jag så det var alltid kul om jag lyckades vinna.


Far har inte riktigt varit den sociala typen eller den som har brytt sig om teknik.
Men han läste väldigt mycket och hade ändå väldigt bra koll.
Han brukade alltid komma med små roliga historier och kvots ifrån allt han hade läst och hade allting något fyndigt att säga.

Det jag kommer sakna mycket var våra schackspel. Vi körde en match i stort sett varje gång vi sågs på slutet.

Det var alltid kul att få ge Göth en match. Hade verkligen hoppats på att få ge han ett gäng matcher till.

Vila i frid nu kära far.





Inga kommentarer: