söndag 27 mars 2022

Hårda 152 km i bergen

Idag var det dags för ett långt pass i bergen. Vi var 13 pers som skulle ut och köra ganska hårt idag och vädret var inte riktigt på den bästa sidan med både lite regn och blåst.

Det började ganska lugnt längst kusten bort till Rates sen vek det av in åt landet och bergen började.
Det var lite småkuperat hela tiden. 



Efter ca 6 mil så stanna vi och åt lunch sen kom det riktiga berget på ca 800 höjdmeter. 
Jag lyckades hänga på ganska bra i början och blev förvånad att jag orkade hänga på utan att bli helt ifrånåkt.
Men sen på slutet så kom det ett gäng riktigt branta partier där jag nästan bara ville stanna och lägga mig i fosterställning.
Det var precis att jag kom upp på lättaste växeln (34/28) så jag fick slita riktigt ordentligt.


Sen var det som tur var mest nerför men det drogs på ganska regällt där också så det blev inte riktigt någon vila för mig.
Kom tillbaka efter totalt 7:37h men 5:37 cyklade timmar.
Riktigt månsterpass för min del men riktigt glad att jag orkade hänga på hela rundan.




Inga kommentarer: