söndag 20 mars 2022

Kosläpp på dagens distanspass

Idag var det riktigt fint väder ute och alla var taggade att köra. 

Det märks att tävlingssäsongen närmar sig nu det var som ett riktigt kosläpp. Det drogs på så fort vi kommit in i skogen nästan och armbågarna och hornen drog ut på en gång.
Jag älskar sånt och gillar verkligen att fightas även fast jag inte är så snabb nu.
Jag försöker hitta den kortaste vägen hela tiden och hitta små passager där jag kan komma om på. 

Det gick lite het till ibland och Ronnie försökte köra om på ett tight ställe och bliv sittandes kramandes ett träd.

Hitta lite fina träbroar att köra på också.


Det börjar torka upp lite och isen har nog snart försvunnit också, det behövdes dock dubbdäck idag.


Det kördes ganska hårt hela tiden och jag blev lite tröt på slutet och lyckades få ett litet genomslag där bak så jag fick punktering.
Det var ganska tufft att köra HT utan dropperpost där vi körde idag så jag fick kämpa ganska ordentligt och blev seg.
Men kul med en massa fighter och grymma stigar att köra på.

Han inte så långt på de 4:09 timmarna jag körde trots att vi körde hårt men det var riktigt tekniskt idag.

På eftermiddagen kom mor över och vi gick till Edsviken Slott och hängde med småttingarna. Blev nästan en halvmils promenad där också.




Inga kommentarer: