lördag 26 mars 2022

Inställd cykling idag

Idag var det tänkt att vi skulle köra 150 km men det ställdes in då det skulle ösregna hela dagen och inte vara allt för varmt.
Många körde en kortare runda men jag hoppade helt då jag inte fått till mina bromsar. 
Handtagen gick ända in i styret trots att bromsklossarna inte var slut. Såg att det ska finnas någon typ av justering av stroke på Dura Ace och Ultegra men den skruv jag hitta för det hade inte jag eller någon annan här tillgång till.

Ägnade morgonen åt att springa runt och försöka hitta en verkstad som kunde göra det och det visade sig att det inte var det lättaste då ingen hade torxen eller viste hur man gjorde eller fanns på den platsen Google visade. 
Tillslut hittade jag Cicles Tony Calp som åtminstone kunde byta olja och lufta bromsarna så nu är den lite bättre igen. Skönt så jag kan cykla nerför igen.
Resten av dagen har strulats med att få upp blodsockret på min Garmin Edge.
Jag har använt Dexcom Data Field som har fungerat asbra förut.
Jag hade dock lyckats avaktivera app refresh på telefonen och Connect IQ hade avinstallerat sig självt på telefonen.
Fick inte till det så det sluta med att jag reseta hela Garmin Edge och installerade allt på nytt och då hoppade den igång igen.
Resten av dagen var jag bara på hotellet och sov.

Så nu är jag utvilad och cykeln och Garmin är klar för nya äventyr i morgon.



Inga kommentarer: