tisdag 29 mars 2022

Slakt av benen

Idag var det tänkt att köra 145 km med Rocket Racing Sweden men benen ville annat.
Det kändes som jag tagit dubbla betablockerare för jag fick knappt upp pulsen över 120 idag.
Redan i första backen flög jag av och orkade inte hänga på.

Det var några till som började bli trötta efter flera dagars hårt körande så vi blev som tur var en liten grupp som tog det lugnare.
Pilen var snäll och drog upp mig för backen här.


Jag har ju fått köra stressad tröskel i backarna och sen strax under tröskeln på platten. Så jag har fått slita rejält de här dagarna så det är inte helt konstigt att jag börjar bli trött.
Inte det lättaste att köra backträning med betablockerare när man kör med starka veteraner.

Vi fick en fin tur i alla fall med skapligt bra väder idag.


Vi i gruppetto kortade ner rundan lite och fick en fin resa hem trots ben som höll på att gå sönder helt på mig. 
Fick ihop 103 km i alla fall och det lutar nog åt lite vilodag i morgon så jag hinner återhämta mig lite.
Tror inte det är så bra för mig och köra i nästan tävlingsfart 15 mil om dagen i 9 dagar på raken.

Blir nog mer nerbrytande än uppbyggande för mig i alla fall som inte är riktigt lika stark som de andra i laget.
Blev lite afterbike vid stranden när vi kom hem sen.
Skönt och få vila lite.



Inga kommentarer: