måndag 14 mars 2022

Hårdkörning runt Törnskogen

Idag blev det distanspass igen med MTB Täby. Den här gången startade vi ved Ensta och skulle köra ut mot Törnskogen 


Jag var lite het på gröten i början och skulle gena på ett ställe för att komma om men fick en pinne i hjulet.
Lyckades dra av kedjan och till och med kröka en tand på framklingan.

Fick låna en länk av Anders så jag kunde fortsätta. 
Grabbarna körde snabbt där framme idag så jag fick ta i för att hänga med.

Var riktigt tekniskt på många ställen och jag kände att hardtailen fick jobba.


Blev en del små vurpor och de flesta fick stanna någon gång och meka lite. Här har vi Andreas cykel som lyckats trasla in kedjan i ett träd. Han och cykeln klarade sig som tur var.


Som vanligt blev det mycket fina stigar och det var riktigt tekniskt den här gången och jag saknade Top Fulen lite men det gick bra ändå.

Hardtailen gick bra trots allt stök idag  jag var den enda som tog mig upp för en teknisk isig uppförsbacke så det var lite kul att jag lyckades med det.


Fick ihop 5 timmar ute men det var bara 4:03 cyklandes. Riktigt roligt pass som vanligt och en hel del fighter.



Inga kommentarer: