torsdag 31 mars 2022

17 mil i bergen

Idag blev det en lång och hård runda igen. Vi började klättringen redan efter ca 2 mil och den klättringen skulle pågå i 2 mil upp till Port de Confrides på 970 m höjd.
Redan efter någon km i den backen så var jag avhängd och det kändes som mitt hjärta gott in i något limp home mode. Hade svårt att hålla över 200 watt och det gjorde det inte lättare att det var grym motvind.
Höll knappt på att ta mig upp och till och med på de få ställena där det gick lite utför fick jag trampa.

Sen blev det äntligen lite utför men det var ganska flackt och inte så mycket kurvor så det var bara att trampa där också.
Efter 75 km skulle jag över en liten väg men den var helt översvämmad så det blev till att köra tillbaka och försöka hitta någon annan väg hem.

Efter ca 8 mil hitta jag mina team kamrater och jag fick i mig en snabb lunch.


Den verkar gjort underverk för helt plötsligt fick jag tillbaka krafterna och orkade hänga på grabbarna.
Så skönt och inte bli helt ifrånkörd och orka hänga på när de trycker på lite.

Blev lagtempo nere på platten sen och vi höll runt 45 km/h så det gick undan ganska bra.
Jag orkade till och med att ta en riktigt kort förning.
Sen bar det upp i bergen igen och även där lyckades jag hänga på. 
Helt otroligt att från i början av passet bli totalt avhängd till att orka hänga med snabbingarna uppför.


Blev ett riktigt grymt pass tillslut. I början ville jag bara lägga mig i diket i fosterställning men sen ordna det upp sig.
Blev 170 km på 6:28 så det blev rekordlångt pass för mig i år.


Av någon konstig anledning så var mitt blodsocker högt hela tiden. Jag hade inte ätit något innan lunchen efter 4 timmar. Påväg hem efter det när vi drog på ganska ordentligt så drack jag bara lite sportdryck och blodsockret såg ändå ut såhär.


Det är konstigt hur det kan gå upp och ner sådär. Antagligen för att jag hade vilodag igår.



Inga kommentarer: