lördag 25 mars 2017

Blev en fin 2:a plats på Keps Cupen i Södertälje

I dag var det den andra deltävlingen av Keps Cup som gick vid Mälarbadet i Södertälje.
De hade en rolig och teknisk bana som passade mig bra. Vi i H40 klassen skulle köra 4 varv på den utmanade banan. Den här gången så skulle alla starta samtidigt och banan är ganska tight så vi fick en lång och finn startbacke för att sålla ut fältet lite.
 
Då jag starta i H40 så fick jag stå lite längre bak så det gällde att få en bra start i backen för att inte komma för sent in i skogen där det skulle bli väldigt trångt.
 
Starten gick och jag hade inte riktigt krafter att hänga med. Är fortfarande för tung för att orka med i backarna.
Blev ganska trångt det första varvet och det blev det långsammaste varvet för mig också.
Men sen kunde jag sakta börja köra upp mig lite när det inte var lika trångt.

Fick skapligt flytt genom de tekniska partierna idag men jag måste nog komma igång med teknikträningen lite mer för jag kände mig fortfarande lite stel i skogen.

Det var tur att jag körde heldämpat idag för det behövdes när jag är lite efter med teknikträningen.
Min Epic FSR gämnade ut stigarna lite så jag kunde få bättre flytt. I Början på sista varvet så kom jag ikapp teamkollegan Hans Mård som körde hardtail idag. Lyckades ta mig förbi och körde ikapp 2 till på slutet.

Kändes skönt att kunna avsluta bra idag. Blev en fin 2:a plats i min klass för det. Det var Erik Greijus som van förra veckan som tog hem vinsten idag också men nu var jag inte många sekunder efter.
 

Inga kommentarer: