torsdag 2 mars 2017

Fiskartorpet x 2

Idag kunde jag äntligen komma ut och cykla lite. Blev lugnt till jobbet först via Kista då jag skulle besöka jobbet på Retune i ett ärende sen vidare genom Ursvik på väg till Marievik.

På hemvägen så ville jag få lite fart och teknikträning så det fick bli en vända till Fiskartorpet. Körde 2 varv på den nya och förlängda banan där. Det var ganska lerigt och tungtrampat idag då det mesta av snön hade smält. En del uppförsbackar var riktigt svårforcerade då det var sån där tung sugande lera. Det var i stort sett ingen is på banan men nedförsbacken nedför hoppbacken var fortfarande lite hal så där var det skönt med dubbdäck.

Det blev 2 hela varv på den långa bannan och jag försökte håla ett skalligt tempo men inte gå på rött.
Kände mig lite ringrostig på de tekniska partierna och fick inte riktigt till det där flyttet idag. Var lite halt med dubbdäcken på de steniga partierna också så jag sladda runt lite för mycket.
Men det var kul att få komma ut och köra lite och lera ner sig.
 
Körde hem via Edsviken sen men tog en liten ny väg som gick längs med vattnet hela vägen. Den var ganska teknisk hemfört med den vanliga grusvägen jag brukar ta.

Kul och variera lite. I morgon blir det nog cykla till jobbet igen och kanske köra lite styrka på lunchen.

Inga kommentarer: