lördag 18 mars 2017

Då var min S-Works Epic Di2 inkörd

Idag blev det äntligen premiärtur för min S-Works Epic FSR Di2. Ville se hur den gick i skogen så jag testade att köra 3 varv på blåa spåret som är ganska teknisk.
 
Första 2 varven körde jag lugnt bara för att få lite känsla hur det är att köra heldämpat igen. Var riktigt skönt att komma igång med FS:en, det är lite mer förlåtande att köra heldämpat då bakdämparen kan rädda en ifrån lite småmissar.
 
Jag brukar klara alla tekniska partier på banan men det är ett som jag har haft lite problem med då det är ganska stora stenar och det gäller att komma rätt när man kör in i den lilla stenkistan. Fastnade på första varvet och var tvungen att köra om då jag vet att jag klarat den utan problem förut.
 
Då gick det såklart bra. Hade skapligt flyt i åkningen på resten av banan men det går alltid att slippa till spårval och inbromsningar och våga gå in med mer fart i de tekniska partierna.

Sista varvet körde jag på lite mer och fick en skapligt bra tid på 7:29. Tror jag varit nere på 7:15 eller något sånt förut på den nya sträckningen som har lite mer tekniska partier än den KOM tiden som står på den sträckan.

Tänkte jag skulle avsluta med ett par varv på Flowride sen men på slutet av banan hade en massa träd fallit ner så det var kört.
 
Försökte mig på ett varv på nya super8an också men körde helt vilse. Kände inte igen mig alls nu när all snö var borta.

Könt att få köra in sig lite innan Keps Cupen i morgon i Täby. Ska bli kul att köra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var ligger den här banan? Ser intressant ut! :)

// orakadeben.wordpress.com

Per Kumlin sa...

Tjena,
De ligger runt Törnskogen och Väsjöbacken i Sollentuna. Har du Strava så heter banorna, Blå spåret, Flowride och Super8an

Mvh
Per