torsdag 16 mars 2017

4x4 på 400 watt och lite styrka

Idag så skulle jag jobba sent så det fick bli ett kombinerat konditions och styrkepass på lunchen. Den här gången så startade jag med 4x4 innan styrketräningen. 
Körde på 400 watt och den här gången gick det nästan lätt. Det var tyvärr ingen Monark jag körde på så hur tillförlitlig den är och hur mycket det kan skilja ifrån gång till gång vet jag inte. Vet bara att de andra gångerna jag kört har den nästan känts tyngre än Monarken hemma men nu klarade jag alla 4:a intervallerna utan problem. Hoppas på att det är jag som blivit starkare och inte spinningcykeln som visat lägre motstånd.
 
Sen blev det knäböj och marklyft. Nu var jag inte lika kaxig efter 4x4 passet men det blev 120kg på knäböj i 5x5 och sen 140kg på marklyft i 5x5. Var grymt tungt idag.
Han med några magövningar och lite bänkpress innan det var dags för lunch.

I morgon blir det vilodag efter en lång dag idag då vi haft stor deploy på jobbet som avslutades nys. Nu blir det till att åka hem och sova.

Inga kommentarer: