måndag 6 mars 2017

4x4 på 400 watt

Tänkte jag skulle styrketräna på jobbet först men vi hade en del möten så jag han inte få till det.
Funderade på om jag skulle styrketräna efter jobbet men det blev till slut att jag åkte hem och satte mig på Monarken i stället.
Blev 4x4 på 400 watt. Var lite tröt och klara bara 1:a intervallen utan paus. Idag kändes det mest i benen, flåsade inte så mycket som jag brukar göra.
Något som också var annorlunda idag var att när jag började känna mig trött och ställde mig upp så gick det bättre idag.
I vanliga fall när jag har börjat stå upp så är det färdigkört till nästa intervall men nu gick det bättre i stället.

Antar att jag blivit starkare i bålen efter styrketräningen som gör att jag orkar stå längre. Så det känns som det går åt rätt håll. Lyckades till och med öka på slutet av sista intervallen så det kändes bättre.

Får se om det blir styrketräning i morgon istället och öka på corestyrkan lite till.

Inga kommentarer: