fredag 17 mars 2017

I morgon blir det premiärtur på min S-Works Epic FSR Di2

Ja nu när det börjar bli lite varmare och våren närmar sig är det dags att ta ut min S-Works Epic FSR Di2 på en premiärtur.
 
Ska bli riktigt kul att få köra heldämpat igen. Blir första gången jag kör med elväxlar också. Kommer bli spännande och se hur Shimano XTR Di2 fungerar. De ska vara grymt snabba och precisa i växlingarna har jag hört så jag hoppas de infriar förväntningarna.
Skönt och bara ha ett växelreglage också.
 
Det blir rent och snyggt på styret då det är BRAIN dämpare både fram och bak också så det behövs inget låsreglage.

Nu har jag justerat dämparna så gott det går med det SAG och lufttryck som jag brukar ha. Styre är utbyt mot ett kortare och sadeln är justerad till rätt höjd och hjulen är nystansade så i morgon blir det dags att testa allt och köra in den inför Söndagens Keps Cup i Täby.

Hoppas på bra väder och torra fina stigar så jag kan köra in den ordentligt utan att lera ner mig helt på första turen.
 


Inga kommentarer: