tisdag 14 mars 2017

Styrka och 4x4 på 400 watt

Blev inte riktigt som jag tänkt mig idag. Hade planen att köra Monark på morgonen men lite sömn och ett blodsocker på 3.0 satte stop för det. 
Fick bli styrketräning vid lunchen istället. Inte helt optimalt om jag ska köra intervaller sen. Brukar bli ganska seg och stel i benen efter styrketräningen.
Körde på tungt som vanligt. Blev dock bara 290kg på benpressen i 4 reps och 5 set.
 
Testade på utfall idag också, det fick jag upp flåset på. Grymt jobbiga hittade dock inte tillräckligt med vikter så det fick bli 20 kg i varje hand och sen köra lite fler reps.

Blev lite coreövningar på slutet sen.

När jag kom hem efter jobbet så fick det bli 4x4 på Monarken här hemma som jag egentligen skulle kört på morgonen.
Körde på 400 watt som vanligt men klarade bara de 2 första utan fuskpaus. Sen gick det utför. Fick ta en kort 10 sekunders paus på 3:e men den sista så var jag helt körd och fick ta 2 små pauser.
Avslutade med att köra en 1 minutare och där gick det ganska bra av någon anledning, klarade runt 550 watt.
Det kändes mer i benen än i lungorna idag. Brukar bli så när jag styrketränat innan.

Får se om det ska bli jobbpendling i morgon eller vad jag ska  hitta på.

Inga kommentarer: