måndag 4 maj 2020

Stockholms Stad Betala P appen suger

Idag vill jag såga Betala P appen. Skulle till tandläkaren med Oskar på lunchen och tog bilen då jag inte ville åka kommunalt.
Parkera på en ledig plats där Stockholm Stad hade sin parkering. 
Hade Betala P appen installerad på telefonen så jag betalade för en timme och gick.

Fick signera med Bank ID som vanligt och allt såg OK ut så vi gick vidare.


Kommer tillbaka efter bara 40 minuter och ser att jag fått en djävla P bot på 1300:- och undrar vafan jag har fått den när jag står på rätt plats och har betalt parkeringen.

Tar fram appen igen och ser att den står och snurrar och vill ha Bank ID igen trots att jag redan signerat.


Åkte till Polisen och skulle överklaga och då var det redan ett par där som hade samma problem som jag. 
Bra app Stockholm Stad djävla rövhål.
Nu får jag betala 1300:- och vänta i 3-5 månader på överklagan innan jag förhoppningsvis får tillbaka pengarna.

Tittade sen på recensionerna av Betala P appen och det var bara sämsta betyg överallt.
Hur svårt kan det vara att göra en parkeringsapp som fungerar?
De flesta andra klarar av att göra en fungerande betalapp men inte Stockholm Stad.
Det värsta är att jag har bara 8 dagar på mig att betala för deras djävla fel. Medan de får upp till 5 månader på sig att behandla caset för deras egen jäkla skitapp som inte fungerar.
Blev ett surt inlägg idag men jag var inte på humör för att betala 1300:- för någon annans djävla misstag.
Så nu har jag fått det ur mig Stockholm Stad och deras Betala P app suger.

Inga kommentarer: