torsdag 7 maj 2020

Fiskartorpet teknikträning

Idag blev det teknik och intervallträning med MTB Täby vid Fiskartorpet. Vi blev ett härligt gäng som skulle bränna av några varv på Flowtrailbanan och köra lite i backen där.

Vi värmde upp några varv på Flowtrailbanan och sen körde vi 6x1 varv så hårt vi kunde med någon minuts vila emellan.
Trots att jag käkar betablockerare så fick jag personbästa tid idag. Så grymt kul.
Nu fick jag till alla dubbelhoppen riktigt smidigt så det var där jag känna in klart mest tid. Min nya Trek Top Fuel går så grymt smidigt på såna här banor. Nu kunde jag trampa på innan hoppen när jag kunde sänka stolpen och vågade satsa mer.
Då fick jag upp flyttet mycket bättre och fick både mer fart och kunde köra mer avslappnat. Det är så sjukt kul att köra runt den på tekniska banor.


Sen blev det lite backträning. Vi körde 3 gånger uppför och sen skulle vi bränna ner på downhillbanan där. Gick klart snabbare nerför för mig. Är ju tyvärr inte så stark uppför nu.


Vi avslutade träningen med ett varv på 5 km banan. Den är både teknisk, utmanande och flowig. Riktigt roligt varv. Jag försökte köra på så gott det gick.
Skönt att få ta i lite.

Blev riktig propagandacykling hem sen. Fint väder nästan vindstilla och fina vägar hem, kan inte klaga.





Inga kommentarer: