onsdag 27 maj 2020

Endurokörning Järvafältet

Ikväll blev det en fin tur runt Järvafältet med Peter och Tomas.
Blev många flowiga stigar. Blev en del nya för mig och sen körde vi en del baklänges mot vad jag brukar i vanliga fall så det kändes som nytt 
Var skapligt varmt ute så det blev premiär för mig att köra i kortbrallor i åt. Så skönt att äntligen få lite värme.

Vi hitta en massa upp och nerfarter runt Astrid Lindgrens berg så det blev några varv där.

Fick en utmaning att cykla upp för en av branterna där. Klarade det nästan men nära skjuter ingen hare som man brukar säga. 
Det var ett kort parti som var riktigt brant, trångt och stenigt och där lyckades jag inte ta mig upp.

Blev en hel del teknikträning, har gett mig an på att jag ska lära mig köra på bakhjulet och det börjar gå bättre.
Hade som mål förut att kunna cykla 100 m på bakhjulet, dags att återuppta det.

Fick ihop 21 km på fina spår tillslut. Ett riktigt fint pass.




Inga kommentarer: