fredag 29 maj 2020

Nya banor i Väsjöbacken

Idag blev det en till vända till Väsjöbacken. Det var jag och Peter som skulle ut och köra lite i endurospåren. Det byggs ju hela tiden där och idag fick vi en liten guidening av en trevlig kille där.
Fick testa en massa nya spår som jag helt lyckats missa när jag åkt där förut. Nu finns det ju faktiskt en bana enda ifrån toppen ner till botten.
Den är ganska enkel de första 3/4 delarna men på slutet kommer den här som är riktigt brant.

Vågade inte riktigt köra den idag men det är som vanligt bara hjärnspöken. Den är som sagt väldigt brant och ganska hög men den är jämn och fin.
Tror bara det är att rulla ut lite försiktigt så är det grönt sen.
Får jag bara det gjort en gång så tror jag inte det är några problem längre.
Det är som alla andra hinder jag har fegat för förut. Ner jag sen har kört den så har det nästan känts löjligt att jag inte tog det ifrån första början.

Så den här ska besegras innan sommaren är slut. (På bilden ser det extra löjligt ut men den är brantare i verkligheten)

Kul och hittat lite nya utförslöpor nu är det bara att träna upp utförsåkningstekniken.

Inga kommentarer: