tisdag 12 maj 2020

Tour for all 2020 Stage 3 med nytt VO2MAX

Ikväll blev det lite Zwift. Var lite halvtaskigt väder ute så jag tänkte jag att jag bespara mig allt tvättande och kör inne istället.
Det gick både ett Zwift Tour for all 2020 Stage 3 Group ride och race.
Då jag inte kan maxa med min HCM hjärtfel och betablockerare så fick det bli en group ride i B klassen.

Det är nästan tävlingslikt där också för det rycks och attackeras en hel del där också men inte lika hårt som på ett riktigt race och det blir inga resultat heller.

30,2 km skulle köras och det var några höjdmeter på 272 m. Tog det lite lugnare i starten och tappade en stor klunga. Men det var många som körde så jag hamna i en annan stor klunga.
Var lite småryckigt uppför men jag lyckades hänga med.

Tappade dock i den sista stora stigningen då fältet drogs ut ordentligt och det splittrades upp ordentligt.

Hamna i en liten grupp sista milen och först var det ingen som ville dra nerför och det gick väldigt sakta ett bra tag.
Jag stötte med det lilla jag hade och då fick alla fart helt plötsligt.
Sista 5 km blev vi ikappkörda av en stor grupp då det gott så hackigt i våran.
Det var lättåkt och snabbt sista bitten och farten var hög och jag trodde knappt jag skulle orka med men jag klamrade mig fast.
Tror betablockerarna började avta lite för sista km så fick jag upp pulsen ganska bra och fick ett nytt max på 160 i slutspurten. 
Hade dock inte så mycket effekt men kom ändå 4:a i spurten på den stora klungan. Det var ju dock ingen tävling men ändå skönt att jag kunde köra på lite i alla fall.

Enligt Garmin så fick jag ett nytt VO2Max också. Tänk om det kunde stämma då skulle det vara kul.



Inga kommentarer: