torsdag 28 maj 2020

Väsjöbacken med Oskar

Ikväll blev det en liten tur till Väsjöbacken igen med Oskar. 
Han var lite trött innan vi skulle ut och var osäker på om han ville med.
Men när han väll kom ut så blev det fart på honom. Då ville han ut och tävla mot mig nerför backen.

Vi körde 5 gånger upp och ner jag testade att jaga honom både i skogen och ute vid skidbacken.
Riktigt kul.


Jag börjar få till tekniken i hoppen men jag märker att jag hela tiden försöker dämpa hoppen istället för att ta fart och dubbelhoppa. 
Det sitter fortfarande i ryggmärgen efter nästan 30 års tävlande på långlopp och XCO att jag vill ha hjulen i marken hela tiden och inte flyga för mycket.
Vill bli av med det så jag kan ta mig över de lite större hoppen.

Oskar han gasar på och tar alla hoppen ute vid skidbacken. Han har dock inte tagit hela skogsbitten än men det kommer.




Inga kommentarer: