söndag 10 maj 2020

Endurokörning Hellas

Idag blev det ett långt pass. Skulle till Hellas och köra med MTB Täby. Var ett litet tag sen jag var där så det ville jag inte missa.
Tänkte jag skulle få ett långt pass idag så jag cyklade ditt och hem också.
Vi körde lite nya stigar som jag inte testat förut, riktigt fina med bra flow för det mesta. 
Blev en liten fin drickpaus här. Gott med lite källvatten 

Lyckades hålla blodsockret i schack idag också. Började bli lite lågt när jag kom till Hellas men lyckades styra upp det med lite SIS Gels och Sportdryck och en godispåse under träningen och sen höll den sig fint genom hela passet.

Det var torrt och fint på de flesta ställena men vi hittade några lerhål att köra igenom. Men till 99% var det torrt.


Påväg hem blev det en tur upp till Hammarbybacken. Innan jag köpte den här Trek Top Fuel:en på Cykloteket så hade jag aldrig haft en cykel med dropperpost. Jag hade länge funderat på det men alltid tyck att det var för tungt. Då jag mest kört långlopp så har de banorna inte direkt inbjudit till någon användning av det heller.
Men nu när jag kört den här ett tag så fattar jag inte att jag inte bytt tidigare.
Det är ju så grymt kul att köra utför med den och det känns mycket säkrare när jag inte fastnar i sadeln hela tiden.
Ett riktigt upplyft. Den kanske inte blir snabbare på långloppen men på tekniska XCO tävlingar och framförallt det blir mycket roligare att cykla.

Blev ett riktigt långt pass idag på riktigt fina stigar och i bra väder. Lyckades komma hem lagom tills det börja regna så det var perfekt timing.



Inga kommentarer: