torsdag 21 maj 2020

Test av Bruket XCO bana

Idag blev det en tur till Kallhäll och Bruket. Cyklade ditt via Järvafätet och det småtekniska gröna spåret.
När jag kom fram så tog jag först ett testvarv för att se hur banan såg ut och ifall det var något nybyggt som jag missat.

Det hade kommit till lite hopp och doserade kurvor på slutet. Riktigt kul. Det har byggts en hel del riktigt stora hopp i backen också som var nytt sen jag var här sist. Det var inga hopp som jag hade några planer på att testa idag.

Sen körde jag på ett varv och försökte gasa på så gott det gick. Kändes riktigt bra tekniskt men jag missade lite i stockhindret där jag kom in sent och fick bromsa in och köra lite sicksack då jag missade idealspåret.

Hade tänkt köra ett par varv till men mitt blodsocker störtdök och jag hade redan ätit ganska mycket av det jag hade med mig. Cafet hade tyvärr stängt så jag fick kasta in handduken då blodsockret var nere på 3,8.

Körde hemåt och kom förbi en foodtruck och stannade för lite fika.

Fick upp blodsockret och började köra hemåt via Stäket och grymt fina stigar till Vällsta. Hittade lite nya fina stigar på hemvägen som jag inte kört förut också.
Blev en fin tur på runt 3 timmar och 45 km





Inga kommentarer: