söndag 31 maj 2020

Test av Flottsbro downhill banor

Den här helgen har gott i downhillens tecken.
Idag blev det en kort trip med Peter och Tomas för att testa de nya spåren där som jag inte kört.

Det har byggts hur mycket som helst där sen jag var där sist för ca 10 år sen.
Det finns en bra blandning där ifrån lätta flowiga spår till riktigt tekniska och steniga med riktigt stora hopp.
Vi började med de lätta då jag bara hade XC cykel och inte har kört där förut.


Träffade Patrik där också som visade hur hoppen skulle tas. Jag har ju fått lära om allt när det gäller hopp och sånt nu när jag börjat köra lite mer enduro/downhillinspererad körning 

Vi kom ditt lite sent så jag orka inte köpa liftkort utan cyklade upp istället så fick jag bra träning.

Peter hade lite tyngre endurohoj så han tog liften.

Vi han med 7 åk innan det var dags att åka hem. Grymt kul det här. Så barnsligt kul och hoppa runt och leka.

Hängde med småttingarna på morgonen. Vi var ute och cykla lite och tog ett varv till Edsviken och hängde lite.


Emilia hitta de fjädrade motorcyklarna som hon tyckte var grymt roliga.


Påvägen hem så hitta vi ett par trappor som Oskar ville testa att köra nerför.
Han tar bara större och större hinder hela tiden nu, riktigt grymt.


Kan inte klaga på den här dagen. Hur fint som helst.



Inga kommentarer: