söndag 24 maj 2020

Härlig Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det ett fint skogsdistanspass ifrån Skavlöten med MTB Täby.
Vi blev en skapligt stort gäng som skulle ut på torra fina stigar runt Vallentuna.

Det var Erik Vrang som var stigfinnare idag och han hade en massa fina flowiga stigar på agendan.
Gårdagens regn hade bara gjort stigarna mindre dammiga så det var perfekt före.

Idag hade jag lite högt blodsocker. Jag hade legat högt under natten då jag käkat en fet middag och jag lyckades inte få ner blodsockret ordentligt.
Tog vanligt insulin till frukosten 1 timme innan träning trots att jag var hög och åt en stadig frukost.
Hoppades att det inte skulle bli som den 3:e maj där jag bara åt och åt men aldrig fick upp blodsockret.
Men nu höll den sig fint där uppe och jag klarade mig på en flaska sportdryck och en 50 cl cola på hela passet. Blev lite lågt på slutet bara.

Konstigt att det kan skilja så mycket under liknade förhållanden.

Körde ganska hårt idag också. Var riktigt kul att gasa runt på de fina stigarna.


Blev ett kort filmklipp på en av de tekniska nerfarterna. Var i stort set inga transportsträckor på dagens runda som vanligt när vi kör på Söndagar. 

Det är löjligt kul att köra med min Trek Top Fuel på sådana här stigar. Den känns riktigt bekväm bland stenar och rötter men är ändå styv och kvick i uppförsbackarna. En riktigt bra kompromiss .
Blev 75 km på 4:49 ett bra distanspass.





Inga kommentarer: