lördag 12 december 2009

Besök i Borensberg blev en hel del godis.

Var en vända till Borensberg med svärföräldrarna och Eva för att hälsa på svärsonen Christian och hans sambo Carro. Blev en trevlig lunch med texmex mat.
Sen drog vi en vända till Brunneby musteri för att inhandla lite inhemska godsaker. Blev en del sylter, lite glögg och mjöd, olivolja med vitlök undrar hur det kommer smaka och honung med pepparmynta och eucalyptus smak. Sen lite te och chilisås, många nya och lite udda smaker blev det.
Då både jag och Christian har fyllt år precis så blev det lite klapputdelning. Jag fick en sån där jättefin kockrock som det stod "Man i köket" på med tillhörande torkduk som det stod "Det är din tur att torka disken! Jag gjorde det faktiskt igår....";o) Undrar om dom menar något med det...;o)
Vi fick fika med tårta och lussebullar innan vi skulle dra oss hemåt igen. Satt som ett smäck så vi blev mätta och belåtna.
Vi har fått en hel hög med godis också. Ha ha vet inte riktigt vad vi ska göra med allt. Det fick inte ens plats i våran låda där vi brukar ha godsakerna. Det är värsta kaloribomben där nu. Hur ska det gå för min planerade viktminskning efter nyår. Hinner ju aldrig käka upp allt innan dess....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Per när får jag komma över och börja äta?

Christian Andersson sa...

Det var himla trevligt att ni kom tycker jag. Hoppas ni kommer igen nån gång och hälsar på, så kanske det finns en ny påse med godis att fylla upp godislådan med ;)

Per Kumlin sa...

Hjalmar: Ha ha du får komma när du vill.
Christian: Det var trevligt att få se hur ni bor, vi kommer gärna över snart igen. Tror Godiset kommer hålla sig ett bra tag..;o)