fredag 4 december 2009

Dom berömda 3000 metrena.

Det har blivit populärt att att springa 3000m på tid bland cyklister och fd cyklister. Det verkar som att 10 minutersgränsen är det man ska slå om man ska kalla sig för en skaplig löpare.

Hjalmar Bengtsson är nere på 10:22 och har sprungit om Mikael Salomonsson som är strax efter med 10:28. Henrik Öijer har blivit en riktig löparmotionär och är ute och sätter km tider lite då och då men jag har inte sett någon 3km tid än. Får se om han kommer under dom 10minutrarna.
Sen har vi han som har lyckats komma under 10 och det är Max Öste Macdonald som har varit ända nere på 9:13 och nosat. Imponerande minst sagt.
En gammal cyklist som också springer mycket och snabbt är Henrik Nordström med miltider på runt 35 är inte fy skam.

Ja då var det dags för mig att göra ett försök på 3km. Sprang ner lite lätt till Sätrahallens 400m bana och brände av en 3kilometare.
Kan säga att jag har långt kvar till dom där 10minuterna.
Min tid blev 11:31, pinsamt långsamt.

Första km gick skapligt bra på 3:31 sen blev det 4:03 och jag lyckades spurta in lite tid på slutet och fick 3:57. Skit vad kasst.
Som vanligt den sista tiden så var det lungorna som tog slut. Flåsa som en gris men det kändes inte så farligt i benen.

Inga kommentarer: