söndag 20 december 2009

Snörace

Idag blev det ut och sladda i snön. Det har ju storsnöat i några dagar här så det var några dm som man fick forcera för att ta sig fram. Började dagen med att cykla till Hammarbybacken och ta ett varv upp där. Så här såg det ut på toppen.
Sen blev det en sväng till Hellas för en liten fika och sen vidare till Fisksätra. Jag hade 2½kg i däcken när jag börja men dom snötäckta vägarna blev alldeles för hala med det höga trycket.
Jag sänkte ända ner till 0,9kg trots att jag kör med slang men fan det var som natt och dag.
Helt plötsligt fick jag driv och kunde cykla uppför alla backarna och sladda inte runt så mycket.
Nu förstår jag varför det går så snabbt för dom som kör tub på crossen. Jag visste såklart att det skulle vara skillnad men inte så här mycket.
Jag och Patrik tog och lekte i snön lite. Barnasinnet kom fram i all snön.
Patrik fick till en fin sladd i mjuksnön.
Efter allt sladdande i snön fortsatte vi till Älta och sen hem via Hellas och Hammarbybacken.
När vi kom till Hammarbybacken tänkte vi att vi kunde cykla upp och få lite extra snötid utför.
Det var så mycket snö så jag var tvungen att trampa när jag skulle nerför men efter ett tag fick jag upp farten.
Patrik fick upp farten och hittade ett bra spår så han fläska på duktigt hela vägen ner.
Det var ett tag sen det var så här mycket snö. Grymt roligt men det gick inte snabbt. Vi hade en snitthastighet på 15km/h och då körde vi ändå på lite.

Inga kommentarer: