fredag 7 augusti 2020

En dag i Järvsö Bikepark

Idag blev det en dag i Järvsö Bikepark. Jag åkte upp själv på morgonen då resten av familjen ville sova vidare och bara slappa.
Det var redan ganska mycket cyklister där när jag kom upp vid 09:30 men som tur var ingen större kö vid liften.

Körde klassikern Barbro några gånger och tänkte jag skulle försöka gasa på en gång. Hamna såklart i en lång kö och ville inte tränga mig när det är ganska smalt och jag inte kände de framför.

Malin och Manolito är riktigt roliga också. Blev ett gäng varv där också..

Träffade på Henrik Mård och Stefan Westin där också.
Stefan hade barnen med sig också så vi tog ett par varv.

Fick låna hans downhillhoj. Dock hade den vanliga pedaler och jag hade bara mina Bontrager XXX SPD dojor med mig. 
De är ju stenhårda kolfibersullor på dem så det blev lite halt att köra.

Kul och testa dock. Det är ju lite annan känsla i styrning och uppförande när man kör jämfört med min XC raket Trek Top Fuel.
Runt 13 tiden så kom resten av familjen upp och då var det dags för Oskar och Eva att köra.


Eva körde 3 varv sen tyckte hon att det räckte för idag.

Jag fortsatte att köra med Oskar. Han och Eva körde bara Barbro idag för att få lite feeling för småhoppen och lära sig en enklare bana så de vågar stå på lite.

Vi avslutade en fin dag i bikeparken med ett bad i Ljusnan.
Middag blev hemma i huset. Det fanns en fin uteplats och Jan som vi hyrde huset av hade bjudit på gott vin.
Så det blev ett grymt avslut på dagen.






Inga kommentarer: