torsdag 27 augusti 2020

Nya Kovee XXX hjulen inkörda och PB på Brukets XCO

Ikväll blev det hårdkörning med MTB Täby vid Bruket.
Tänkte jag skulle testa att köra in mina Bontrager Kovee XXX hjul. Hade satt på Pirelli Scorpion M och H däck med 2,2  bred så det blev ganska mycket lättare än de jag kört Enduro med.

Testade att hoppa lite innan träningen skulle dra igång. Tog hela segmentet utan det sista hoppet som är på bilden ovan. Jag har tagit den förut men det var på gränsen. Kändes som den var längre nu av någon anledning.

Sen samlades vi ihop och tog ett lugnt renvarning först för att titta lite extra på de tekniska partierna på Brukets XCO bana.

Det finns ett par partier med A och B linjer. De vill man gärna hitta det snabbaste spåret på.
Mikael Kippilä var med och visade alla små godbitar och hur man skulle köra där.

Sen drog vi på 1x2 varv i tävlingsfart. Jag lyckades med att slå personligt rekord trots att bana var lite längre då de har dragit upp den ett par serpentiner till i backen. Fick tiden 14:11
De nya lätta hjulen gjorde nog sitt då det är en hel del klättring och många igångdrag på banan.
Man var lagom slut efter de hårda varven.

Blev en fin tur hem sen med solnedgången längs vattnet. blev ett hårt och roligt pass ikväll det här.








Inga kommentarer: