söndag 23 augusti 2020

Endurokörning långpass

Idag blev det långpass med MTB Täby ifrån Skavlöten igen. 
Den här gången bjöd Erik Vrang på en riktigt fin runda med många roliga enduroutförsåkningar med lite småhop och fina doserade kurvor.

Det fanns hopp för alla kategorier men de flesta var som tur var ganska snälla.

Lagom för mig att köra som fortfarande inte har värdens bästa teknik när jag ska hoppa. 
De här räckte med att man bara våga köra utför med lite fart. De gick att bara rulla utför så man behövde som tur var inte hoppa för att komma över.

Riktigt kul att öva upp tekniken. Vi körde upp och ner 2 gånger på de flesta ställena för att hitta bra linjer och inte få för stora överraskningar.


Fick ihop en riktigt fin runda på 62km och 4 timmars rulltid i omväxlande tempo med en del hårdkörning.


Avslutade med att ta ett par varv i Väsjöbacken för att köra några av downhill spåren där.

Blodsockret var raka motsatsen mot förra veckans blodsockerfall. Båda passen var lika långa i tid och det var lite hårdare körning totalt idag då medelpulsen var lite högre.

Idag drack jag bara en flaska vatten och tog en SIS Gel  under hela passet och klarade mig fint på det.
Det verkar som det är svårt och köra för mig när jag varit hög under natten. 

Det har hänt flera gånger nu att jag tagit insulin för att få ner blodsockret flera timmar (3-5) innan passet och det har inte hänt så mycket då men sen störtdyker när jag börja träna trots att jag tar mindre till frukosten.

Nu var jag lite hög till frukosten på 11,3 men tog lika mycket insulin som förra veckan och åt lika mycket och nu såg blodsockerkurvan ut så här på bara en gel.



Inga kommentarer: