fredag 21 augusti 2020

Kort lekrunda på Järvafältet

Kom ut sent ikväll också. Blev en kort tur runt Järvafältet innan det blev mörkt.
Körde lite skog och tränade lite på att hoppa över stockar.

Fanns en fin träspång mitt i skogen också.

När det började bli för mörkt i skogen så drog jag ut på grusvägarna och fortsatte att försöka lära mig köra på bakhjulet.

Jag vet ju hur man ska göra i teorin men får inte till det riktigt i praktiken.
Det är 3 problem som jag dras med. Det första är att jag inte kommer upp tillräckligt högt med framhjulet eller är lite rädd att välta bakåt.

Sen är det att jag av någon anledning gärna drar in armarna och tittar på framhjulet istället för att cykla med raka armar och titta längre fram.

Och sen det tredje felet. När jag väll kommer för långt bak så lyckas jag inte modulera bromsningen lite snygg så jag kan hålla mig kvar där. Istället blir det så att jag nästan nitar och åker ner i backen med framhjulet.

Hur svårt ska det vara. Jag vet ju hur jag ska göra. Det är bara att fortsätta att öva.

Inga kommentarer: