söndag 15 augusti 2021

Blött regnigt och halt i Åre idag

Idag var det sista dagen här i Åre för downhillåkning, i morgon så åker vi tyvärr hem för sen är semestern slut.

Vi har haft tur med sol och fint väder än så länge men nu vände det. Det hade regnar hela natten och det var riktigt gråt och regnigt när vi vakna också.
Resten av familjen var inte så sugna på att cykla i det vädret så jag blev själv idag.
Det klarnade upp någon minut på väg uppför liften.

Men när jag kom fram till Easy rider så var det riktigt grått igen.

Det var inte mycket cyklister ute idag så man behövde inte stå i kö vid liften. 
Det var några tappra personer som var ute och körde Mountain Cart.


Blev inga svarta leder idag. Vågade inte ut på dem när det var så halt i regnet. Hade annars vart kul och försöka sätta några tider på dem. Körde ju mest igenom dem lite långsamt igår då jag inte viste hur de såg ut.
Körde några gånge på Uffes som är riktigt fin.


Sen hitta jag Västra Stjärnvägen. Vet inte varför jag missat den i år. Den var ju sjukt rolig att köra.
Vet att jag kört den förra året men jag fick inte upp något på Strava om den.
Så det blev en långsamt PB som jag får ta nästan år eller något. Den var riktigt fin och lagom teknisk med lite småhopp och stenar och rötter i en lagom blandning.


Jag var sist ut ifrån bikeparken också. När jag kom upp till Easy Riden så stängde de ner liftarna för dagen.


Lyckades få punktering på vägen ner också så jag kom ut lite väll sent. Var inte det lättaste att sätta i slang när allt var lerigt och halt.

Har varit riktigt kul att köra här och min teknik har sakta men säkert förbättrats på Slashen.
Nu är det bara hem och fortsätta öva.




Inga kommentarer: