tisdag 10 augusti 2021

Första dagen i Åre

Idag var det första heldagen här i Åre. Vi hade fixat liftkorten igår på nätet så det var smidigt så slapp vi stå och köa på morgonen.
Vi var dock lite sega på morgonen och jag vakna 9:45.
Resten av familjen sov vidare så jag drog till liften själv först.

Jag tog det lugnt idag och bara kände på banorna lite gran för att se hur de var.
Fick riktigt bra väder idag också så det hade hunnit torka upp ifrån gårdagens regn.


Resten av familjen kom upp till lunch så då tog jag en paus med Emilia medans Oskar och Eva cykla.

Eva fick testa min Trek Slash 9.8. Trots att den är lite stor för henne så tyckte hon den var riktigt rolig att köra på. Den är ju lite mer förlåtande än hennes hardtail.

Oskar och jag körde ett sista varv innan de stängde sen och testade på Shimano leden.

Trots att jag inte stod på så mycket så fick jag en hel del personliga rekord jämfört med föra året.
Finns dock mycket att slipa på så förhoppningsvis ska jag kunna få till lite bättre tider under veckan.


Blev en kvällspromenad på kvällen efter middagen sen. Emilia har börjat gå i Oskars spår och köra armgång och hänga i ställningarna.


Oskar fick en utmaning att köra 10 varv på raken på den här och han satte 11 bara för att. Vilken liten hulken han är.


Han körde lite styrka med den här också.

Han fick valfri chips med dip som belöning. Så nu har han och gotta sig i här.



Inga kommentarer: