måndag 23 augusti 2021

Järfälla XCO

Idag var det dags för Järfälla XCO. Vi hade fått perfekt väder idag med runt 18-20 grader med lite sol så att det inte blev för varmt.
Jag hade en sen start vid 17:07 men jag skulle vara flaggvakt på morgonen så jag var där redan 07:30.
Kul och stå och heja på nybörjarna och ungdomarna som körde.


Var riktigt många i ungdomsklasserna så det var kul att se. Han titta lite på dam och herreliten innan jag skulle köra också.


Var full fart uppför startbacken.


Var en del som tog dubbelhoppet också, kul och se.


Sen var det dags för lite uppvärmning innan start.

Kom iväg ganska bra i starten men hade lite problem att komma i pedalen.
Som vanligt så tappar jag mycket i startbacken men det var bara att försöka hitta sitt eget tempo.
Var ganska trångt in i skogen sen så det blev en del kö och jag lyckades inte komma förbi.

Hade ganska bra flytt på de tekniska partierna de första 2 varven av 4.
Sen fick jag tyvärr problem med händerna igen. Kunde inte växla eller använda droppern. Kom ut till pumptracken och lyckades inte få ner den. Förut hade jag lyksts köra om där men nu blev jag nästan omkörd.

Blev lite jobbigt nerför när jag nästan tappat känseln i fingrarna. 
Försökte slappna av så att det skulle försvinna men på
sista varvet var jag tvungen att stanna ett par gånger för att skaka av mig händerna 
Blodsockret började bli lågt på sista varvet också och jag hade redan käkat och druckit upp allt så det var bara att gå på sparlåga in i mål.

Det är ett riktigt rolig bana men riktigt utmanande och det gäller att vara pigg och alert för att kunna köra snabbt och säkert. 
Får vara nöjd att jag tog mig runt. Jag gjord det jag kunde med det jag hade så mer går det inte att göra.

Här har vi vinnarna i min klass. Riktigt snabba ena.


Riktigt kul tävling och grymt arrangemang. Kul att det ska bli SM till nästa år också.
Här är fullständiga resultat ifrån Järfälla XCO.

Inga kommentarer: