lördag 21 augusti 2021

Järfälla XCO förberedelser

Idag blev det en heldag vid Brucket. Det är Järfälla XCO i morgon och det är ett samarbete mellan Järfälla CK och min klubb som jag kör för MTB Täby

Jag skulle lämna Oskar på friidrotten först på morgon sen var det bara att ralla iväg till Brukets Skidbacke.
Hjälpte till lite vid målområdet innan jag själv skulle ut och testa banan lite.

Det blir en riktig utslagsgivande bana. Man ska upp för backen 2 gånger per varv tror det blev runt 130-140 höjdmeter per varv.

Den är ganska teknisk också med en hel del Sten och rötter och några A och B linjer.

Tog alla A linjer i skogen men jag fega ur på det här hoppet.
Det gick såklart att bara rulla men helst ska man ju flyga och landa på slutet av bilden här.
Kände att jag förlorar inte så mycket på att bara svälja hoppet och rulla över så jag tänkte att det är ingen idé att jag börjar hoppa så kort inpå tävlingen.
Hade det varit en B linje där man måste köra runt en lång sträcka så hade jag nog tänkt om och försökt.


Här har vi en ungdom som tar den snyggt. Man kan nog tjäna någon sekund då man slipper bromsa in.

Direkt efter så kom det ett dubbelhopp till. Där kändes det som man nästan kom snett in i nästa kurva så jag tror inte man tjänar någon direkt tid där.


Det är en grymt rolig bana som både är teknisk och utslagsgivande så det kommer bli tufft i morgon.

Inga kommentarer: